Povinné ručení a připojištění autoskel

Pro všechny řidiče toužící po komplexní ochraně vozu před nepříjemnostmi není povinné ručení dostatečné. Je to dáno jeho úzkým zaměřením pro škody způsobené jiným vozidlem. Pokrytí ostatních situací, které jsou z nutnosti častější, je již na řidiči. Nejčastější ochranou jsou různé formy havarijního pojištění a pak také jednotlivá připojištění. Většina pojišťoven naštěstí nabízí jak havarijní pojištění v několika verzích, tak i rozmanitá připojištění, mezi kterými můžete volně vybírat ta rizika, kterých se obáváte nejvíce.

Druhy, limity a spoluúčast

Nás bude přirozeně nejvíce zajímat připojištění skel. Pojišťovny této sféře věnují různě velkou pozornost, ale nabídku můžeme rozdělit podle několika hlavních prvků. To však neznamená, že každá pojišťovna dokáže splnit specifické požadavky každého klienta- alespoň ne produkty ve svých nabídkách. Přesto si dovolím načrtnout jakousi „ideální“ rozsah pojistky autoskel:

  • Klient si může vybrat, zda chce pojistit jen čelní sklo nebo skla všechna, což je vhodné vzhledem k tomu, že se bojíme hlavně o čelní sklo a zároveň mají majetnější a opatrnější řidiči možnost si pojistit i ostatní skla.
  • Volitelná nebo co nejnižší spoluúčast- výše spoluúčasti se projeví i v ceně pojistného, takže s menší spoluúčastí zaplatíte ročně více. Některé úkony mohou pojišťovny nabízet i zcela bez spoluúčasti.
  • Výše limitů a tím i výše pojistného je možné co nejlépe nastavit na požadovanou hodnotu, abychom neplatili zbytečně mnoho nebo abychom nemuseli za drahé sklo hodně doplácet.
  • Nejlepší je samozřejmě získat pojištění skel v ceně některého z prémiových produktů pro havarijní pojištění, případně získat slevu při současném uzavření dalších pojištění, ale to se zdá být samozřejmostí, protože málokdo by pojistil auto u jedné pojišťovny a skla zvlášť u jiné.